Is Forex Halal I Islam
106094 Ruling på å handle i valutaer i FOREX-systemet og betale avgifter for å forsinke avtalen. Er det tillatt å handle i valutaer i valutamarkedet forex over Internett Hva er din mening om spørsmålet om tabiyeet som fastsetter interesse for ikke å bruke avtalen på samme dag Hva er også din mening om clearingprosessen som er å forsinke å sende inn en til to dager etter kontraktens slutt. Publisert Dato 2008-01-08.Praise være til Allaah. Det er lov å handle i valutaer hvis avtalen er gjort hånd i hånd og transaksjonen er fri for forhold som fastsetter riba, slik som fastsatt avgift for å forsinke avtalen, hvilket er renter som belastes investoren dersom han ikke tar avgjørelse om avtalen samme dag Med hensyn til hånd til håndutveksling har dette blitt diskutert i svaret på spørsmål nr. 72210. Med hensyn til honorarene for å forsinke avtalen og handel med marginer, er det utstedt en erklæring fra den islamske Fiqh Coun cil om dette, som sier følgende. Praise være til Allah alene og velsignelser og fred være på den ene etter hvem det ikke er noen profet, vår mester og profeten Muhammad, og på hans familie og følgesvenner å fortsette. Den islamske Fiqh-rådet av Muslimsk verdensliga, i sin attende sesjon som ble avholdt i Makkah al-Mukarramah fra 10 til 14 3 1427 AH 8. til 12. april 2006, har undersøkt spørsmålet om handel med marginer, noe som betyr at kunden betaler en liten del av verdien av det han vil kjøpe, som kalles en margin, og agenten banken eller på annen måte betaler resten som et lån, forutsatt at kjøpsavtalen forblir i agentens navn som et løfte for pengene som ble lånt. Etter å ha lyttet til den undersøkte undersøkelsen og den detaljerte diskusjonen om dette emnet, er rådets oppfatning at denne transaksjonen innebærer følgende.1 Handler om kjøp og salg med sikte på fortjeneste, og denne handlingen gjøres vanligvis i større curr encies eller finansielle sertifikater aksjer og obligasjoner eller enkelte typer produkter, og det kan inkludere handel med opsjoner, futures og indeksene på store markeder.2 Lån, som refererer til pengene som er gitt av kunden direkte til kunden dersom agenten er en bank eller via en tredjepart dersom agenten ikke er en bank.3 Riba, som oppstår i denne transaksjonen i form av gebyrer for å utsette avtalen. Dette er renter som belastes kjøperen dersom han ikke tar stilling til samme dag, og som kan være en prosentandel av lånet eller et fast beløp. 4 Kommisjonen, som er pengene som agenten får som følge av investorens kundes behandling gjennom ham, og det er en avtalt prosentandel av Verdien av salget eller kjøpet.5 Pantsettelsen, som er en forpliktelse som er undertegnet av kunden, godtar å forlate kontrakten med agenten som et løfte om et lån, gir ham rett til å selge disse kontraktene og ta tilbake lånet dersom kundens tap når en bestemt prosentandel av marginen, un mindre kunden øker løftet for å kompensere for en dråpe i prisen på produktet. Utvalget mener at denne transaksjonen ikke er tillatt i henhold til sharee ah av følgende årsaker. Først Det innebærer åpenbart riba, som er representert ved tillegget til beløpet på lånet som kalles å betale gebyrer for å forsinke avtalen. Dette er en slags haraam riba Allaah sier tolkning av meningen. O du som tror Frykter Allah, og gi opp det som er igjen på grunn av deg fra Ribaa fra nå av, hvis du er virkelig troende.279 Og hvis du ikke gjør det, ta et varsel om krig fra Allah og Hans sendebud, men hvis du omvende deg, Du skal ha dine kapitalbeløp. Avtale ikke urettferdig ved å spørre mer enn kapitalbeløpene dine, og du skal ikke behandles urettferdig ved å motta mindre enn kapitalbeløpene dine. For øvrig Agenten fastsetter at kunden må forholde seg gjennom ham, noe som fører til å kombinere begge gi et lån til noe til gjengjeld og betale provisjon, som er likt å kombinere å gi et lån og selge på samme tid, som er forbudt i sharee ah fordi Allahs freds og velsignelser er over ham, sa det er ikke tillatt å gi et lån og selger samtidig Hadesen ble fortalt av Abu Dawood 3 384 og al-Tirmidhi 3 526, som sa at det er en hasan saheeh hadeeth. I dette tilfellet har han hatt nytte av lånet hans, og Fuqaha er enstemmig enige om at hver låne som gir en fordel er haraam riba. Thirdly Forhandler som er gjort på denne måten i de globale markedene involverer vanligvis mange kontrakter som er haram i henhold til sharee ah, for eksempel.1- Dealing i obligasjoner, som kommer under overskriften til riba som er haram Dette ble fastslått i en resolusjon fra det islamske Fiqh-rådet i Jeddah, nr. 60, i sin sjette økt.2. Dealing utiskriminert i selskapets aksjer Den fjerde uttalelsen av det islamske Fiqh-rådet for den muslimske verdensliga i sin fjortende sesjon i 1415 AH uttalt at det er haram å handle i aksjer i selskaper hvis hovedformål er haram, eller noen av deres omsetninger innebærer riba.3 - Selgervalutaer gjøres vanligvis uten hånd til håndbytte, noe som gjør dem tillatelige i henhold til sharee ah.4- Håndtering av opsjoner og futures En oppløsning fra det islamske Fiqh-rådet i Jeddah nr. 63, i sin sjette sesjon, uttalt at opsjoner ikke er tillatt i henhold til sharee ah, fordi gjenstanden for å handle i disse kontraktene er ikke penger eller tjenester eller en finansiell forpliktelse som det er lov til å utveksle. Det samme gjelder futures og handel i indekser. 5 - I noen tilfeller selger agenten noe som han ikke eier, og selger det man ikke eier er forbudt i sharee ah. Fourthly Denne transaksjonen innebærer økonomisk skade for de involverte partene, særlig kundenes investor og samfunnets økonomi generelt, fordi den er basert på å låne for mye og ta risiko. Slike saker involverer vanligvis utro, misvisende mennesker, rykter, hoarding, kunstig prisvekst og rask og sterk prisvekst, med sikte på å bli rik raskt og anskaffe besparelser av andre på ulovlige måter. Derfor kommer det under overskriften å konsumere folks rikdom ulovlig, i tillegg til å avlede rikdom i samfunnet fra ekte, fruktbar økonomisk aktivitet til denne typen risiko som ikke har noen økonomisk fordel, og det kan føre til alvorlig økonomisk uro som vil føre til stort tap og skade i samfunnet. Rådet anbefaler finansinstitusjoner å følge finansieringsformene som er foreskrevet i sharee ah, og som ikke involverer riba og lignende, og ikke har skadelige økonomiske effekter på deres kunder eller på økonomien generelt , som i partnerskap og lignende Og Allah er Kilden til styrke. Må Allah sende velsignelser og fred på vår profet Muhammad og hele hans familie og følgesvenner Slutt sitat fra Majallat al-Majma al-Fiqh al-Islami utgave nr. 22, p 229. Vi ber Allah om å veilede oss og deg. Og Allah vet best..Islamic Finance - Forex Trading Halal eller Haram av Sheikh Hacene Chebbani. 7 2013.Sheikh Hacene Chebbani ble født i Algerie og har bodd i Canada siden 1997 Sheikh Hacene har fullført en Master s i islamsk finans 2012 fra Storbritannia I 1993 tok han ut eksamen i Sharah BA fra det islamske universitetet i Madinah. Der tok han muligheten å studere Aqdah, Fiqh og Hadth med noen av de bemerkelsesverdige forskerne til den velsignede byen. I Canada har Sheikh Hacene arbeidet i islamske skoler undervisning i arabisk språk og islamske studier og har tjent som sharah-konsulent og lederlærer i over 6 år. Sheikh Hacene er for tiden en Imam i Calgary hvor han gir regelmessige klasser og rådgivning, leder bønnene for et mangfoldig samfunn. Han er gift og har 5 barn og nyter sport og leser på fritiden. Jeg reiser til Midtøsten og Sørøst-Asia i kommende uker hvor befolkningen er stort sett muslim og før turen min er alle mine snart å være traineer, spør Forex er Halal eller Haram. Jeg er ikke en religiøs person, derfor kunne jeg ikke finne en ans wer for dette spørsmålet meg selv, men jeg benyttet anledningen til å lære fra islamske lærde om deres mening om Forex er Halal eller Haram. Første spørsmål Hva er Harammon svar Haram er noe som Gud og profeten har helt og spesielt forbudt som det handling eller materie ville bli ansett som urent og uanstendig. Andre felles svar var en handling som er ond eller syndig. Det er Forex Haram. Siden jeg fikk definisjonen av Haram, var mitt hovedmål basert på hvorfor Forex anses Haram av så mange mennesker der ute, mens så mange mennesker anser Forex Halal og lever på Forex som en industri. Platon sa en gang Menneskelig atferd flyter fra tre hovedkilder, lyst, følelser og kunnskap. Det største og mest rette svaret jeg fikk fra Forex-motstandere som tror at Forex er Haram var Forex er Gambling og Gabling er Haram i Islam. Etter så mye diskusjoner med disse Imamene, Bønner og aktive religiøse mennesker kom vi til følgende felles avtale. Forex er Halal IF. Forex er Halal hvis du ikke er gambling og har målene dine tydelig distinguished.1- Som en Forex-aktør må du ha en grunn til å ta den handlingen selge eller kjøpe.2- Ikke spill på trendretningen, men analyser markedet.3 - Ikke handle for spenningens skyld, men handler for den potensielle inntekten og for å leve.4 - Ikke å nærme seg det som et spill, men som en jobb.5 - Ha en tankegang å vinne eller for å beskytte din egenkapital i stedet for å fortelle deg selv Hvis jeg vinner, vinner jeg, om ikke neste gang.6. Du lærer av tapene dine og fortsetter med beslutningen tatt av deg selv, enn å skylde på markedet eller skylde på situasjonen.7- Du har en SWAP-fri konto eller handel som unngår SWAP. Forex er Halal eller Haram. Det er en tynn linje mellom handel og gambling. Vi må alle innrømme det. Men den gode nyheten er at du kan unngå å være en gambler.1. Bare ta handler med høy sannsynlighet for å tjene penger basert på analysen din. .2- Avslutte en handel er like viktig som å skrive inn en, ha en handelsplan.3 - Definer ditt stoppe vels.4- Velg riktig oppføringsstørrelse, hvis du risikerer alt for å doble det, kalles det gambling.5- Vet hva du handler.6- Forstå tidsrammer, ikke vær avhengige, det er et tegn på gambling.7 - Prøv å teste din strategi og sikte på å utvikle den.8. Fortsett å vurdere din historiske forestilling og forsøke å forstå hvorfor du gjorde tap og fortjeneste.9. Vær disiplinert, handel er en jobb, ikke et spill.11. Handel med en islamsk konto som gir Forex Broker. Notat Ovenstående er en del av min 1 ukes forskning med 3 islamske lærde fra Aserbajdsjan, 1 fra Irag, 1 fra UAE, 1 fra Indonesia og 1 fra Egypt. Siden dette emnet er diskutabelt, vær så snill å kommentere dine tanker nedenfor i kommentar delen.
Comments
Post a Comment